60 млн грн на друк щорічно та 12 годин в тиждень на заповнення паперів в школах - оприлюднено проміжний звіт проекту «Діти і папери»

04.12.2016 14:41

23 листопада 2016 року – оприлюднено проміжний звіт за результатами опитування в рамках спільної ініціативи руху EdCamp в Україні і Міністерства освіти і науки України з дебюрократизації шкільної діяльності «Діти і папери: як досягти балансу у школі?»,https://mon.edcamp.org.ua.

«Водночас скасувати весь документообіг, як пропонують деякі учасники опитування, ми звісно не зможемо.  Але це дослідження показало нам  пріоритети в напрямку дебюрократизації системи загальної середньої освіти, над якими ми  працюватимемо найближчим часом» - пообіцяла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

На момент закінчення в опитуванні взяло участь 6тис 399 учителів та 2тис 282 адміністратори освіти. І ось 5 цікавих фактів з проміжного звіту: 

·         скорочений робочий день вчителя «півдня і дома» – виявився міфом. Згідно опитування реально  учителі, у середньому, працюють 66 годин на тиждень (з яких на ведення документації йде 7), а адміністрація – 76 (із них на «папери» витрачається 12 годин);

·         кількість справ, яку, в середньому, налічує номенклатура сучасної української школи – 72. І, на думку опитаних, майже половина з них – 34 – є зайвими;

·         70% опитаних педагогів підтримали скасування без додаткового доопрацювання «Обліку дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу»; 62% осіб з адміністрацій підтримали таку ж процедуру з «Планами та звітами з проведення виховних та предметних заходів»;

·         старшим за 50 років освітянам притаманна більша віра у силу владної вертикалі, молоді ж освітяни значно більше вірять у місцеві, обласні органи влади і шкільні адміністрації як у реальних агентів змін з розвантаження;

·         для друку всієї необхідної документації в школах України за рік витрачається понад 60 мільйонів гривень.

 За словами натхненника  руху EdCamp в Україні, голови підкомітету загальносередньої освіти Громадської ради МОН Олександра Елькіна, це дослідження мало на  меті знайти відповіді на три ключові запитання:

-           які саме папери найбільше заважають педагогу й адміністратору школи?

-           як змінити ситуацію?

-           від кого залежатимуть зміни?

«Наступний крок – це напрацювання конкретних пропозицій. Значна частина рішень щодо звітної документації приймається на місцевих рівнях, і не все залежить у цьому плані від МОН. Тож  варто супроводжувати імплементацію напрацювань робочої групи у пілотних регіонах, щоб потім масштабувати досвід на всю Україну. Уже є попередні домовленості щодо пілотування з Департаментами освіти Харківської і Львівської областей» - наголосив він.   

Які рішення пропонують педагоги та адміністратори освіти щодо кожного конкретного документу? На що педагоги хочуть витрачати вільний час? Скільки ж дерев потрібно, щоб забезпечити документообіг у всіх школах України?

Знайти відповіді на ці та інші запитання, дізнатися більше про результати опитування «Діти і папери» можна за посиланням напроміжний звіт https://bit.ly/childrenandpapers